Jeśli szukasz przepisu na dobre, a przy tym tanie ulotki, mamy kilka porad, które mogą Ci znacznie ułatwić pracę. Jak stworzyć wyjątkowe ulotki i nie zbankrutować?

 Po co drukować ulotki reklamowe?

Ulotki od lat są najchętniej wybieranymi materiałami reklamowymi. Decydując się na druk ulotek, opłaca się dobrze przemyśleć zarówno ich treść, jak i formę. Warto też rozważyć wydruk innych materiałów reklamowych, tak aby były spójne kolorystycznie i jakościowo.

Gdzie drukować ulotki?

Nie każdy wie, że sekretem spójnych materiałów reklamowych jest nie tylko dobry projekt i zgodność z ustaloną identyfikacją wizualną firmy, ale też to, gdzie je drukujemy. Każda drukarnia ma inne maszyny, tusze i profile kolorystyczne – przez co drukując ten sam projekt w różnych miejscach, nie zawsze uzyskamy identyczną jakość. Opłaca się więc drukować zarówno ulotki, jak i inne materiały reklamowe – w tej samej drukarni.

Jaki wybrać format ulotki?

To jedna z kluczowych decyzji, które warto podjąć już na początku projektowania. Format ulotki trzeba dopasować do celów kampanii oraz rodzaju treści, jaką chcesz tam umieścić. Zastanów się, czy wolisz skromną ulotkę dwustronną, czy chcesz wlać treść w czytelniejszą ulotkę składaną. Ulotki składane pozwalają podzielić treść na kilka bloków, a tym samym lepiej ją podzielić i uporządkować – nie tracąc na przejrzystości całego projektu. Jeśli chcesz przekazać niewiele informacji, a jedynie zainteresować i zachęcić do kontaktu, przekazać menu lub kupon rabatowy – wystarczająca może się okazać ulotka jedno- lub dwustronna.

Czego unikać podczas projektowania ulotek?

Pamiętaj, żeby nie zanudzać za dużą ilością treści – przekaż konkrety i nie każ czytelnikowi za bardzo się wgłębiać w lekturę. Stosuj wypunktowania, ramki i inne wyróżniki, które ułatwią przyswojenie treści. Dopasuj też rozmiar czcionki do danego formatu i nie przesadzaj z różnorodnością kolorów, krojów i rozmiarów pisma. A teraz przedstawimy w krótkich punktach elementy, których należy unikać podczas przygotowania ulotek do druku.

– Przeładowania treścią.

– Obrazów w słabej jakości.

– Błędów – rzeczowych, literówek i językowych.

– Zbyt wielu krojów i rozmiarów pisma.

– Feerii barw.

– Za małego, nieczytelnego fontu.

– Unikaj stosowania jasnych liter na ciemnym tle (to bardzo utrudnia czytanie).

– Zachowaj optymalne odstępy między wersami, blokami tekstu i literami.

Jak zachęcić klientów do zachowania ulotki?

Tutaj zawsze sprawdza się złota zasada, że ludzie nie lubią, gdy się coś im sprzedaje, ale uwielbiają kupować. Właśnie dlatego warto ulotkę skonstruować jako nienachalny przekaz, który zachęci do zakupu, dając konkretne korzyści. Mogą być one w formie limitowanego kodu rabatowego, czasowej promocji lub prezentu (danego po okazaniu danej ulotki). Warto też pamiętać o samym sposobie kreowania treści na ulotki – czyli o języku korzyści i jasnym wezwaniu do działania (call to action).

Jaj pisać teksty na ulotki reklamowe?

Pisząc tekst na ulotkę, pamiętaj, by wyłuskać konkretne cechy danej oferty lub produktu i przełożyć je na namacalne korzyści. Staraj się używać dynamicznego, obrazowego języka, pobudzać zmysły i wyobraźnię. Jeśli odbiorca po przeczytaniu twojego przekazu – poczuje, że dana oferta jest dla niego stworzona, a do tego jest ona na wyciągnięcie ręki – wygrałeś!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here