Czasy, gdy klienci pod wpływem impulsu podejmowali uczestnictwo w programie lojalnościowym, bezpowrotnie minęły. Szeroka oferta wielu podmiotów na rynku sprawiła, że konsumenci zaczęli rozważnie wybierać programy, w których mają ochotę uczestniczyć. Z jednej strony liczy się konkretna korzyść – atrakcyjna nagroda, którą otrzymają za uczestnictwo w programie. Z drugiej zachęcająca jest ciekawa forma, zawierająca element gry czy zabawy. Dużym powodzeniem cieszą się programy, w których uczestniczyć mogą całe rodziny. Jak jednak odnaleźć się w morzu interesujących ofert konkurencyjnych podmiotów? Jak wyróżnić się na ich tle i skonstruować program, który zainteresuje szerokie grono odbiorców i zyska ich uznanie?

1. Spraw, by twój program stał się modny! Może w pierwszym momencie brzmi to nierealnie, ale czy na pewno? Jeśli postawimy na ciekawą formę, przygotujemy interesujące materiały i nagrodę, która rozpala wyobraźnię – mamy szansę na ogromne powodzenie. W ostatnim czasie niezwykle popularne stały się programy lojalnościowe, w których uczestniczyć mogą całe rodziny – często to właśnie najmłodsi domownicy zagrzewają swoich rodziców do boju, zachęcając do dokonania zakupu celem uzyskania naklejki, karty, zdrapki, która w ostatecznym rozrachunku ma prowadzić do otrzymania upragnionej nagrody. Wykorzystajmy ten trend przy konstruowaniu swojego programu.

2. Prostota, wygoda, intuicyjność. Jeśli chcemy przyciągnąć szerokie grono odbiorców, nie twórzmy z naszego programu lojalnościowego zagadki logistycznej. Klienci często przy tak zwanej okazji, np. stojąc w kolejce do kasy, zajrzą do ulotki naszego programu, ale jeśli zobaczą trzystronicowy regulamin – stanie się bardziej niż pewne, że z niego nie skorzystają. Program musi być prosty, czytelny, logiczny i wygodny. Klienci będą chcieli w nim uczestniczyć pod warunkiem, że nie będzie on zmuszał do wykonywania skomplikowanych czynności.

3. Element gry i zabawy. Zależy nam na uwadze klientów? Pożegnajmy nudę! Kolejny program polegający na zbieraniu mało atrakcyjnych naklejek? Stać nas przecież na więcej! Jeśli naklejki – to ciekawe, może takie z hologramem, które dadzą się ułożyć w interesujący obrazek na lodówkę? Taki zabieg nie kosztuje dużo, a dzięki niemu zyskujemy realną szansę zainteresowania i przywiązania do siebie na dłużej nowych klientów.

4. Kluczem jest organizacja. Nic tak nie denerwuje jak problemy techniczne z logowaniem, nieczynna strona www, brak jasnego regulaminu, kłopoty z obsługą. Jeśli zawalimy w tym miejscu – istnieje duże ryzyko, że klient straci zainteresowanie programem, a być może również naszą ofertą. Nie możemy sobie na to pozwolić. Dobrze przygotowany program lojalnościowy to szansa na aktywizację klientów, którzy już są związani z naszą marką, a także na pozyskanie nowych kontaktów.

5. Atrakcyjna reklama. Nawet najlepszy program lojalnościowy nie będzie miał szansy dotrzeć do naszych potencjalnych klientów, jeśli odpowiednio go nie wyeksponujemy. Zastanówmy się, gdzie bywają nasi odbiorcy – czy lepiej reklamować się w Internecie, czy może wykupić czas na antenie lokalnego radia?

Programy Konsumenckie Sodexo to rozwiązania dla biznesu, które ułatwią nam przygotowanie, wdrożenie i obsługę interesujących i skutecznych programów lojalnościowych. Dzięki wsparciu prawnemu zyskujemy pewność, że program przygotowany jest zgodnie z obowiązującym prawem. Dzięki doświadczeniu Sodexo wie, jak przygotować w pełni atrakcyjny program, który zainteresuje twoich odbiorców. Ciekawe nagrody z bogatego katalogu przyciągną nawet największych sceptyków i zachęcą do udziału w zabawie. Dzięki programowi skrojonemu na miarę i doskonałemu dopasowaniu do naszego biznesu mamy szansę nie tylko pozyskać nowych konsumentów, ale i przywiązać do siebie obecnych. Intuicyjny system zarządzania online daje niepowtarzalną możliwość głębszego poznania naszych klientów. W ten sposób możemy wychodzić naprzeciw ich oczekiwaniom i lepiej dopasować naszą ofertę do ich potrzeb. Produkcja i promocja materiałów informacyjnych z Sodexo stanie się prawdziwą przyjemnością. Nie będziemy już musieli samodzielnie podejmować decyzji o wyborze nośnika reklamy. Dzięki doświadczeniu Sodexo otrzymamy taki dobór nośników i narzędzi marketingowych, który w pełni wykorzysta potencjał naszego programu konsumenckiego w budowaniu wizerunku naszej marki. Obecność w widocznych i uczęszczanych przez naszych klientów miejscach z kolei da nam szansę dotarcia do naprawdę szerokiego grona odbiorców.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here