Wiele firm, a także aspirujących influencerów zastanawia się, jak zwiększyć swoje zasięgi na Instagramie. Tak naprawdę nie ma tutaj jednej dobrej metody, czy tzw. złotego środka, bowiem jedynie bardzo skoordynowane i wielotorowe działanie może doprowadzić do szybkiego wzrostu zainteresowania i przede wszystkim nie jednorazowego czy okazjonalnego, ale regularnego śledzenia profilu na Instagramie. Dziś podpowiemy na co należy zwrócić uwagę, by stać się gwiazdą Insta w swojej branży.
Po pierwsze: optymalizacja konta na Instagramie
Niezwykle ważne jest by instagramowy biogram, czyli tzw. „strona tytułowa” dobrze opisywała zainteresowania czy profil działalności. Trzeba zatem zadbać o odpowiednie zdjęcie profilowe, w przypadku firmy na pewno będzie to logo, które tworzy identyfikację wizualną danej marki. Influencerzy oczywiście używają własnego zdjęcia, ale również odnoszącego się do tematyki w której chcą stać się „inspiratorami”, np. zdjęcie na tle jakiegoś egzotycznego miejsca w przypadku profilu podróżniczego czy też polskiego krajobrazu, jeśli chce się promować podróże po Polsce, zgodnie z zasadą „cudze chwalicie, swego nie znacie”.
Influencer, będący pasjonatem książek i ich recenzentem na pewno postawi na fotografię z książką, itd. Trzeba tu pamiętać o tym, że musi być odpowiednio dopasowana do profilu, zatem ostrość musi być na najwyższym poziomie, wszak jest to swego rodzaju miniaturka. Jeśli prowadzi się bloga czy sklep internetowy, to link do strony powinien znajdować się w biogramie na Instagramie. Nie można zapomnieć o hashtagach prowadzących do kampanii czy określonych kategorii produktów albo organizowanych konkursów.
Po drugie: korzystanie z kalendarza i planowanie postów jest absolutnie niezbędne
Musisz korzystać z dedykowanych narzędzi, które pomogą Ci dobrać odpowiednie hashtagi, pasujące do zdjęcia, a także zainteresowań Twojej grupy docelowej. Najpierw grupę Twoich followersów stanowić będzie niewielkie grono, ale z czasem może się ono powiększyć. Musisz tylko dbać o dodawanie postów w momencie, kiedy większość Twoich folllowersów jest zalogowanych. W postach musisz zachęcać do komentarzy i zostawiania hashtagów, dzielenia się swoimi historiami. Jeśli będą udostępniać Twoje posty, to masz szansę, by zwiększyć w sposób organiczny liczbę swoich obserwatorów.
Sztuczne nabijanie oglądalności i tworzenie kont tylko po to, by zwiększyć liczbę obserwujących jest złe, bowiem prędzej czy później fakt, że konta nie są prowadzone przez „użytkowników” zostanie dostrzeżony, a Twój profil straci na tym wizerunkowo. Zupełnie inaczej sprawa wygląda przy kupowaniu followersów na Instagrama od realnych osób – można wiele zyskać. Planując kolejne posty musisz korzystać z kalendarza i narzędzi, które pozwolą Ci przygotować je z wyprzedzeniem, dzięki temu będziesz mieć czas na interakcję ze swoimi obserwatorami, odpowiedzi na pytania czy komentarze w czasie rzeczywistym, co zawsze jest doceniane przez użytkowników social mediów.
Po trzecie: pamiętaj o reklamowaniu Twojego konta na Instagramie w innych social mediach
Niewątpliwie konto na Instagramie musi być prowadzone w sposób zaplanowany, ale ważna jest też odpowiednia reklama, a tę można robić w innych social mediach, gdzie ma się już jakichś obserwujących. Zatem link do Instagrama można dodawać na Twitterze, czy Facebooku, ale również własnego stronie internetowej.
Dzięki temu użytkownicy będą mogli trafić na konto różnymi kanałami. Jeśli jesteś patronem medialnym czy sponsorem jakiegoś wydarzenia bądź Twoja firma bierze w nim udział, to koniecznie dodaj post o tym świadczący z hashtagiem z nazwą wydarzenia. Dzięki temu również możesz zyskać większe zasięgi. Może być to udział w charytatywnej zbiórce albo wydarzeniu branżowym.
Po czwarte: analizuj statystyki Instagrama
Niewątpliwie używanie popularnych hashtagów, a także tych z lokalizacją jest ważne i pozwala zwiększyć zasięgi. Trzeba jednak pamiętać, że na początku działalności nie można używać tych zbyt popularnych, bo zginie się wśród grona bardziej popularnych kont. Zatem hashtagu #love lepiej nie używać. Warto analizować statystyki, które mogą pomóc w kreowaniu contentu lepiej skierowanego do własnych odbiorców i bardziej do nich trafiającego. Możesz dowiedzieć się na podstawie ruchu, komentarzy czy lajków co się podoba, a co niekoniecznie i modyfikować na tej podstawie swoje strategie na kolejne tygodnie.
Ważny jest pomysł i wypracowanie własnego stylu jeśli chodzi o publikowane obrazy, bowiem to obraz najbardziej przemawia do użytkowników Instagrama, a dopiero później podpisy i hashtagi, jak wskazują badania Sprout Social tworzącego narzędzia ułatwiające zarządzanie profilem na Instagramie. Dobry obraz znaczy więcej niż tysiąc słów, dlatego kreatywność i dopasowanie go do brandu ma największe znaczenie.