
Firmy pożyczkowe chciałyby pożyczać pieniądze tylko rzetelnym klientom, o stabilnej sytuacji finansowej, z którymi nie wiąże się ryzyko braku spłaty zobowiązania. Natomiast klientom zależy na jak najszybszym zaciągnięciu pożyczki, z możliwie jak najniższymi kosztami i minimalnymi formalnościami. Jak przedstawia się obraz klienta idealnego dla pożyczkodawców? Co mogą mu zaoferować w zamian?
Najlepsi pożyczkobiorcy
Firmy pożyczkowe udzielają pożyczek gotówkowych klientom o dobrej sytuacji finansowej, najlepiej bez zadłużenia czy dodatkowych zobowiązań kredytowych. Klientem idealnym będzie osoba w wieku 40+, która jest bardziej odpowiedzialna niż młodsi konsumenci, a z drugiej strony ma większe możliwości zarobienia pieniędzy i terminowego spłacenia zaciągniętego zobowiązania finansowego niż senior na emeryturze lub rencie. Zdaniem ekspertów, klienci w wieku pomiędzy 40. a 50. rokiem życia cechują się wyższą lojalnością wobec marki pożyczkodawcy i chętnie ponownie zaciągają w danej firmie zobowiązania. Chwilówki mogą im być udzielane od ręki już po pierwszej udanej spłacie w terminie pożyczki.
Stabilna sytuacja finansowa klientów w wieku 40+ sprawia, że najczęściej okazują się rzetelnymi klientami dla firm pożyczkowych. Ta grupa pożyczkobiorców najczęściej pożycza pieniądze na wakacje, remonty oraz na pokrycie wydatków związanych z utrzymaniem dzieci.
Ułatwienia dla rzetelnych pożyczkobiorców
W pierwszym kontakcie firma pożyczkowa nigdy nie wie, z jakim klientem ma do czynienia. Sprawdza więc jego zdolność kredytową oraz sytuację finansową w dostępnych bazach, m.in. BIK, BIG, KRD i ERIF. Udziela chwilówki tylko wtedy, gdy ma pewność co do wypłacalności klienta. Jeśli dokona on spłaty swojego pierwszego zobowiązania zaciągniętego w danej firmie terminowo, kolejnym razem może liczyć na wyższy limit pożyczki oraz na łatwiejsze procedury uzyskania chwilówki. Nie musi już dokonywać przelewu weryfikacyjnego, ani weryfikować swojej tożsamości w alternatywny sposób. Najlepszym potwierdzeniem jego rzetelności jest historia współpracy z firmą pożyczkową.
Dlatego pożyczkodawcy są skłonni do udzielania kolejnych pożyczek konsumentom spełniającym wymagania uznania ich za „idealnych pożyczkobiorców”, w trybie natychmiastowym, nie tylko przez internet, ale w wielu przypadkach również przez telefon i SMS. Dla klienta to duże udogodnienie, ponieważ może dostosować kanał dystrybucji produktów finansowych do własnych potrzeb i oczekiwań z tym związanych.