Czy wiesz kto ma ponad 150 milionów followersów na Instagramie? A jakie zdjęcie uzyskało ponad 50 milionów polubień? Przeczytaj poniżej o tych najlepszych z najlepszych, o tym jak udało im się to osiągnąć i czego możesz się od nich nauczyć, aby zdobyć więcej followersów dla swojego profilu.
Ucz się od najlepszych, czyli publikuj stosunkowo regularnie i często
Taki @cristiano (czyli Cristiano Ronaldo), który jest najpopularniejszą osobą na Instagramie (157 milionów obserwujących w marcu 2019, 2500 postów na koncie), publikuje czasami codziennie, a czasami co kilka dni.
@arianagrande (Ariana Grande, 147 milionów obserwujących, 4000 postów na koncie) publikuje czasami nawet kilka postów dziennie, a czasami przez kilka dni się nie odzywa.
@selenagomez (Selena Gomez, 146 milionów obserwujących, trzecia pod względem popularności, 1500 postów) w czasach gdy publikowała sporo też robiła to kilka razy dziennie lub raz na kilka-kilkanaście dni.
Dla porównania, trzy najpopularniejsze marki (@natgeo – National Geographic (102 mln obserwujących, 20 000 postów), @nike – Nike (85 mln obserwujących, 720 postów), @realmadrid – Real Madryt (69 mln obserwujacych, 2600 postów) publikują czasami po kilkanaście postów dziennie, a czasami raz na kilka tygodni.
Pierwsza rada jest więc prosta.
Publikuj.
Publikuj regularnie, raz na kilka dni, raz dziennie, kilka razy dziennie, w zależności od swojej grupy docelowej i tego jak ta grupa reaguje na rzadsze lub częstsze publikacje, gdyż jak widać różne strategie dają pozytywne efekty.
Publikuj filmy
W 2019 roku wciąż jeszcze popularne jest publikowanie zdjęć na Instagramie, ale coraz mocniej widoczne jest kierowanie się ludzi w kierunku publikacji filmów. Instagram udostępnia bardzo dobre narzędzia, które możemy wykorzystać do tworzenia własnych krótszych i dłuższych filmików (Boomerang, IGTV). Warto z tych narzędzi skorzystać i wpisać się w ten aktualny trend.
Publikuj w czasie rzeczywistym
Wrzucanie zdjęć i filmów z urządzeń mobilnych w czasie rzeczywistym (np. Instagram może sprawdzić metadane, żeby wiedzieć, że zdjęcie jest aktualne) może pomóc w osiąganiu większego zasięgu posta. Staraj się więc publikować posty na bieżąco. Z punktu widzenia sieci społecznościowych promowanie tego typu publikacji jest ważne, gdyż dotyczy bieżących wydarzeń, które często wzbudzają więcej reakcji niż wydarzenia ‘historyczne’.
Planuj posty z wyprzedzeniem
Niektóre posty możesz opublikować w czasie rzeczywistym, inne możesz zaplanować z wyprzedzeniem, gdyż mogą one wymagać więcej pracy, możesz się do nich przygotować, etc.
Rób to.
Planuj z wyprzedzeniem.
Podejdź do działań na Instagramie jak do gry w szachy, albo w Tetrisa (wybór należy do Ciebie), w której możesz analizować potencjalne zachowania rynku, trendy, etc., i musisz być też przygotowany na nieprzewidywalne sytuacje i stwórz sobie strategię działania (posty do opublikowania, pomyśl o ew. odpowiedziach, które mogą się pojawić oraz o tym jak na te odpowiedzi zareagować, etc.)
Stwórz rozpoznawalny schemat posta
To może, ale nie musi pomóc. Stwórz wzorzec posta, jakie elementy graficzne pojawią się na zdjęciu, etc. Możesz korzystać z tego wzorca dla większości postów, ale czasami jednak urozmaicaj to co wrzucasz.
Publikuj na urządzenia mobilne
Bez względu na to co wrzucasz na Instagrama staraj się robić to korzystając z urządzeń mobilnych i dostosowane do urządzeń mobilnych, gdyż tego typu posty są promowane przez Instagrama i częściej wyświetlane użytkownikom.
Zoptymalizuj profil
Stwórz opis swojego profilu na Instagramie. Powinien on być krótki, ale treściwy.
Angażuj followersów
Nie wystarczy wrzucać zdjęć (chyba że jesteś już bardzo popularny/popularna), ale trzeba też kontaktować się z followersami. Instagram to sieć społecznościowa, stworzona dla umożliwiania obustronnej komunikacji, dlatego warto rozmawiać ze swoimi fanami
Pamiętaj o różnorodności w obrębie Twojej grupy docelowej
Publikuj materiały kierowane do różnych podgrup głównej grupy docelowej (np. z wizerunkiem mężczyzny i kobiety, osób z różnych środowisk, np. świat korporacji warszawskich, gdańskich czy krakowskich).
Używaj hashtagów
Używaj hashtagów. Będzie to pomocne dla użytkowników, aby promować Twój post.
Uważaj jednak, aby nie zostać zbanowanym (shadowban), gdyż pewne hashtagi są niemile widziane przez Instagrama. Nie używaj też ciągle tych samych hashtagów, to też jest niemile widziane.
Używaj geotagów
Oprócz hashtagów, pamiętaj tez o geotagach, które zlokalizowane są dla konkretnych miejsc.
Dziel się swoimi pozytywnymi emocjami
Jeżeli uda ci się coś osiągnąć – nowy klient, dużo klientów, sukces inny, poinformuj o tym na instagramie
Korzystaj ze wsparcia Influencerów
Influencerzy są wciąż na topie. Jeżeli więc chcesz np. wypromować profil firmy, zdobyć więcej followersów dla firmy, możesz skorzystać ze wsparcia influencerów odpowiednich dla grupy docelowej, do której firma kieruje swoją ofertę.
Promuj się poza Instagramem
To czego przede wszystkim mogą nas nauczyć najpopularniejsze Instagramowe profile, to fakt, że popularność na Instagramie zdobywa się nie tylko na Instagramie, ale przede wszystkim na boisku, w studio nagraniowym, na koncercie, w zetknięciu naszej usługi czy towaru z rzeczywistym człowiekiem, dlatego dbaj o to. Promuj się także poza Instagramem, a followersi sami będą docierać do Ciebie.
Promuj się także zamieszczając adres swojego Instagrama na materiałach promocyjnych.
Znajdź swój niepowtarzalny pomysł promocyjny
Szukaj i testuj różne pomysły na promocję. Obserwuj też konkurencję i ucz się na jej sukcesach i porażkach. Możesz także wchodzić w interakcje na cudzych profilach (choć może niekoniecznie na profilach bezpośredniej konkurencji). Pamiętaj, aby być autentycznym w tym co robisz, śledź też trendy, aby komunikować się w zgodzie z nimi.
Analizuj wyniki akcji i wybieraj najlepsze rozwiązania
Analizuj efekty swoich działań przy pomocy narzędzi Instagrama lub ewentualnych zewnętrznych narzędzi. Pamiętaj, że wszelkie internetowe porady są poradami ogólnymi, które mogą, ale nie muszą znaleźć zastosowanie w Twoim przypadku (Twoja grupa docelowa może reagować inaczej niż pozostali), dlatego poza kierowaniem się ogólnymi poradami i hackami, analizuj swoje konkretne dane i na podstawie tych analiz podejmuj działania, wybieraj te, które w Twoim przypadku działają najlepiej.
Zobacz kiedy najczęściej ludzie wchodzą w interakcje z Twoim kontem, aby wiedzieć kiedy publikować; co lubią, etc.
Ucz się od najlepszych – Najpopularniejszy post na Instagramie… najpopularniejsze zdjęcie, najpopularniejszy opis
I na koniec dwa słowa o najpopularniejszym zdjęciu na Instagramie, które uzyskało ponad 53 miliony polubień (stan na marzec 2019).
Jeżeli nie wiesz jakie to zdjęcie, spróbuj się chwilę zastanowić nad tym co może być na tym zdjęciu mogło sprawić, że aż tylu ludzi lubi.
Możesz się zdziwić, więc pomyśl jeszcze przez chwilę. 53 miliony ludzi na całym świecie polubiło to zdjęcie. Co to mogło być?
Zdjęcie to może dobrze obrazować aktualne trendy, gdyż opublikowane zostało 4.01.2019 roku.
Dla podpowiedzi, tutaj opis do tego zdjęcia: „Let’s set a world record together and get the most liked post on Instagram. Beating the current world record held by Kylie Jenner (18 million)!”
I edytowany dopisek: „We got this”
Na tym przykładzie bardzo dobrze widać, że nie tylko zdjęcie, ale także opis jest bardzo ważne w publikacjach na Instagramie. Można zaryzykować stwierdzenie, że w tym wypadku to właśnie ten opis przyczynił się do popularności zdjęcia (choć może jednak jest to kwestia tego co jest na zdjęciu).
A oto samo zdjęcie:
https://www.instagram.com/p/BsOGulcndj-/
Powodzenia w osiąganiu podobnych (lub większych) sukcesów.