Centrale telefoniczne wykorzystywane są przez rozmaite firmy – zwłaszcza te o rozbudowanej hierarchii, zatrudniające dużą liczbę pracowników. Znajdują zastosowanie w korporacjach, centrach biurowych, firmach produkcyjnych, a także licznych innych przedsiębiorstwach o rozmaitym profilu. Do najnowocześniejszych rozwiązań z zakresu central telefonicznych należą centrale wirtualne, wykorzystujące przestrzeń internetu i jego możliwości. Poniżej opowiemy nieco więcej na temat wirtualnych centrali telefonicznych – wskażemy na ich najważniejsze funkcje i zalety (w porównaniu do konwencjonalnych centrali telefonicznych) oraz podpowiemy kiedy i dlaczego warto zdecydować się na takie rozwiązanie.
Najważniejsze korzyści z wyboru wirtualnej centrali telefonicznej
Dlaczego w ogóle warto rozważyć zamianę zwykłej centrali telefonicznej na jej wirtualny odpowiednik? Główną przyczyną, dla której różni przedsiębiorcy decydują się na centralę wirtualną, jest chęć zaoszczędzenia na opłatach. Chodzi zarówno o koszty związane z zakupem sprzętu, jego utrzymaniem i eksploatacją, jak i regularne opłaty związane z korzystaniem z usług określonej firmy komunikacyjnej. Z pewnością, każdy przedsiębiorca doceni możliwość obniżenia wysokości rachunków za telefon.
Założenie centrali wirtualnej jest także o wiele prostsze niż centrali konwencjonalnej. Niskie są także koszty wdrożenia tych rozwiązań, zwłaszcza jeśli weźmiesz pod uwagę fakt, że połączenia wykonywane za pośrednictwem internetu są darmowe. Nie występuje również konieczność zatrudniania specjalistów od obsługi centrali wirtualnej.
Warto także wspomnieć, że funkcje oferowane przez wirtualne centrale telefoniczne są bardzo elastyczne i można dostosować je do potrzeb poszczególnych przedsiębiorstw. Przede wszystkim, pozwalają na wprowadzanie dynamicznych zmian w pakietach taryfowych, bez obowiązku uzupełniania wyposażenia o dodatkowe urządzenia. Duże możliwości oferuje również połączenie smartfonów z centralą, między innymi w zakresie realizowania pracy zdalnej.
Funkcje dodatkowe centrali wirtualnej
Co jeszcze oferuje wirtualna centrala telefoniczna? Pozwala programować zapowiedzi słowne, dedykowane dla różnych grup rozmówców. Jest to duże ułatwienie w przypadku tych firm, które odbierają dużą liczbę połączeń od swoich konsumentów. Również możliwość automatycznego przekierowywania połączeń jest dużym ułatwieniem. Sprawdza się szczególnie wtedy, gdy dany pracownik jest nieobecny na swoim stanowisku i nie może odebrać telefonu.
Nagrywanie wiadomości oraz wysyłanie nagrań głosowych dalej (na przykład na wskazaną skrzynkę e-mail) jest również duży ułatwieniem. Pozwala zautomatyzować proces wymiany informacji, bez obaw ich przypadkowe przeoczenie.
Wirtualne centrale telefoniczne pozwalają również na wykonywanie kilku połączeń w tym samym momencie, jak i na przechwytywanie połączeń aktualnie przechodzących. Ponadto, połączenia przychodzące mogą być kolejkowane (czyli układane w ustalonej kolejności) zgodnie z przyjętym algorytmem. Możliwość nagrywania rozmów prowadzonych przez pracowników jest również chętnie wykorzystywanym udogodnieniem.