TikTok nie jest pierwszą aplikacją, która przychodzi na myśl, gdy myślimy o marketingu cyfrowym, ale stale ewoluuje jako platforma reklamowa. Choć jest to ekscytujące dla marketerów, niesie ze sobą również wyzwania. W tym artykule podajemy 6 sposobów na to, jak promować swoją markę na TikTok i wykorzystać popularność tej platformy.
- Wybierz swoje hashtagi mądrze
Podobnie jak wiele innych sieci społecznościowych, użytkownicy TikTok polegają na hashtagach, aby katalogować swoje filmy i wyszukiwać filmik według tematu. Podczas gdy powinieneś zawrzeć odpowiednie hashtagi w swoich filmach, powinieneś prawdopodobnie unikać bardziej popularnych hashtagów ogólnych. Twoje filmy prawdopodobne znikną w ogromnej ilości treści. Podobnie jak w przypadku całego marketingu, chcesz, aby Twoje filmy były widoczne dla osób najbardziej związanych z Twoją kampanią, więc nie skupiaj się na hashtagach tylko dlatego, że są popularne, ale zawsze miej oko na trendy.
- Śledź aktualne trendy na TikTok
Innym sposobem na wykorzystanie hashtagów jako części strategii marketingowej jest śledzenie popularnych hashtagów. Możesz wtedy tworzyć i udostępniać filmy, które nawiązują do tych trendów. Pamiętaj, że trendy mogą szybko ewoluować. Musisz być świadomy i przygotowany do zmiany swoich treści, aby za tym nadążyć. Jeśli udostępniasz swoją wersję jednego z trendów wideo, nie rób z niej kopii filmów wszystkich innych. Znajdź sposób, aby uczynić swój filmik wyjątkowym.
- Włącz influencerów TikTok do swojej kampanii.
Nie jest przypadkiem, że pewne osoby stają się influencerami na platformach społecznościowych. Zwykle zyskują reputację dzięki jakości treści, którymi się dzielą. Dlatego w najlepszym interesie większości firm jest nawiązanie owocnej współpracy z influencerami. Są to dokładnie te typy ludzi, których chcesz mieć po swojej stronie, gdy prowadzisz kampanie marketingowe TikTok.
- Komentuj regularnie i zachęcaj do komentowania swoich postów.
Podobnie jak większość sieci społecznościowych, TikTok wspiera częste zaangażowanie użytkowników. Komentarze są świetnym sposobem, aby to zrobić. Idealnie byłoby, gdybyś zaangażował swoich potencjalnych klientów w rozmowę. TikTok szereguje komentarze na podstawie liczby polubień, które otrzymują, więc upewnij się, że dobrze przemyślałeś swoje komentarze, nadając im znaczenie. Unikaj nijakich komentarzy. Podobnie, poświęć czas na oglądanie filmów innych osób i komentuj je w przemyślany sposób.
- Twórz ciekawe filmy z jasnymi opisami
Filmiki na TikTok mogą mieć maksymalnie trzy minuty długości. W większości przypadków trzeba zawrzeć jasny opis tego, co wideo ma do zaoferowania widzom. Jeśli to możliwe, powiedz to w taki sposób, żeby ludzie czuli potrzebę komentowania. Napisanie dobrego opisu jest również istotne dla celów SEO. Zasadniczo chcesz, aby Tiktok wiedział, o czym jest wideo, gdy indeksuje filmik i miejmy nadzieję, zasugeruje go do idealnej publiczności. Pamiętaj, aby w opisach zawrzeć najważniejsze słowa kluczowe, powinny one mieć sens, a nie być tylko przypadkowym zbiorem słów.
- Mieszanie treści zabawnych i reklamowych
Większość Twoich filmów powinna bawić lub informować Twoich odbiorców. Jeśli zbudujesz publiczność poprzez ten proces, powinieneś być w stanie wmieszać w to jeszcze kilka filmów promocyjnych. Typowy użytkownik TikTok ignoruje reklamy, więc powinieneś najpierw zbudować swoją wiarygodność przed jawnym wyrzucaniem materiałów promocyjnych. Wiele firm uważa, że najlepszym sposobem na obejście tej pogardy dla reklamy jest przesyłanie filmów, które pokazują ludzi korzystających z ich produktów. Na przykład, można dostarczyć serię wskazówek, jakie pozytywne wartości ma produkt, lub wyjaśnić, jak go używać.