formy reklamy

Prowadzenie działalności gospodarczej jest ściśle powiązane z koniecznością dotarcia do grupy odbiorców. Przekaz musi być nie tylko szeroki i atrakcyjny, ale przede wszystkim efektywny. Reklamodawcy mają wprawdzie do wyboru potężny arsenał metod marketingowych, czy jednak wszystkie one są godne uwagi?

Tradycyjne i nowoczesne kanały komunikacji

Omówienie najpopularniejszych form reklamy rozpoczniemy od rozwiązań dobrze znanych, które już dawno temu zadomowiły się w świadomości odbiorców. Na pierwszy ogień weźmy ulotki. Znajdziemy je praktycznie wszędzie, trafiają za wycieraczki samochodów, leżą na sklepowych ladach, wreszcie wciskane są nam bezpośrednio w dłoń przez mniej lub bardziej natarczywych roznosicieli. Forma dystrybucji ma w ich wypadku duży wpływ na skuteczność. Sprawdzą się na rynku lokalnym, szczególnie podczas promocji usług o charakterze powszechnym, mogą więc być dobrą propozycją na przykład dla niewielkich zakładów kosmetycznych lub jadłodajni. Ich niewątpliwą zaletą jest stosunkowo niski koszt dotarcia do dużej grupy odbiorców, po stronie wad należy jednak zapisać niską skuteczność.

Czas na rozwiązania bardziej nowoczesne — przyjrzyjmy się reklamom telewizyjnym i radiowym. Kojarzą się one, słusznie zresztą, z promocją dużych i znanych marek. Rzeczywiście taka forma komunikacji sprzyja budowaniu świadomości marki i wizerunku przedsiębiorstwa. Starannie przygotowana reklama emitowana w odpowiednio dobranych stacjach o ściśle określonych porach to skuteczny sposób dotarcia do wybranej grupy odbiorców. Nieszablonowe spoty zapadają w pamięć, te najciekawsze powracają w rozmowach w gronie rodziny i znajomych. Wady? Przede wszystkim bardzo wysoki koszt. Zarówno produkcja reklamy, jak i późniejsza emisja to wydatki niemożliwe do udźwignięcia dla mniejszych graczy rynkowych.

Reklama wielkiego formatu

Billboardy, czyli ogromne tablice reklamowe na stałe zadomowiły się w krajobrazie polskich miast i dróg. W przestrzeniach zurbanizowanych najczęściej spotkamy je w postaci przymocowanych do budynków paneli, poza miastami goszczą na improwizowanych stelażach. Spotkać możemy również ich wersje mobilne, umiejscowione na przyczepach wolno poruszających się samochodów. Są dobrze widoczne i dostępne dla szerokiego grona odbiorców. Kluczowy wpływ na ich efektywność ma lokalizacja. Największą skutecznością mogą poszczycić się te, które umieszczono przy uczęszczanych drogach i traktach pieszych. Wadą jest ich statyczność i brak możliwości szybkiego wprowadzania zmian.

Tych niedogodności pozbawiona jest billboardowa reklama LCD. Łączy zalety klasycznych tablic z atrakcyjnością przekazu znaną z reklam telewizyjnych. Ruchomy obraz przyciąga wzrok, intryguje i zapada w pamięć. Zmiana treści nie przysparza żadnego problemu, może być dokonywana niemal w czasie rzeczywistym. Tu również istotne jest umiejscowienie nośnika, dlatego decydując się na tę metodę dotarcia do klienta, warto skorzystać z kompleksowych rozwiązań firm dysponujących najlepszymi lokalizacjami na terenie kraju. Lider branży to niewątpliwie firma Screen Network, za którą przemawia 14 lat doświadczenia i tysiące zrealizowanych kampanii. Warto zapoznać się z ofertą — stanowi ona gotową receptę na błyskawiczne i skuteczne dotarcie do szerokiego grona odbiorców.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here