Dobór koloru, który znajdzie się na stronie internetowej nie powinien być dziełem przypadku. Dlaczego? Każda barwa wywołuje inne emocje oraz skojarzenia, dlatego też warto już zawczasu posiąść wiedzę z zakresu psychologii koloru.
Wszystkie firmy mniej lub bardziej świadomie wykorzystują psychologię koloru zarówno w reklamach, na ulotkach, czy też stronach www. Nie przypadkowo większość stron związanych z biznesem została stworzona z wykorzystaniem barwy niebieskiej lub granatowej, a przyciski call to action, nawołujące m.in. do zakupu danego produktu, występują najczęściej w kolorach pomarańczowych lub też czerwonych.
Najprościej mówiąc psychologia koloru polega na badaniu, w jaki sposób kolor wpływa na zachowania oraz emocje drugiej osoby. Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że nawet niewielka zmiana nasycenia danej barwy, czy też odcienia, może wywołać u internautów zupełnie inne odczucia. Tworząc strony www należy więc wziąć pod uwagę również i tę kwestię, ponieważ może ona przyczynić się do zwiększonego ruchu na stronie oraz większej liczby stałych jej bywalców.
Jakie więc oddziaływanie mają poszczególne kolory na użytkowników?
-
Kolor czerwony – wywołujący największe emocje i skłaniający do działania. To właśnie między innymi dlatego tak wiele przycisków call to action występuje w tej właśnie barwie. Czerwień budzi fascynację oraz wyzwala chęć do działania. Wykorzystują to również przedsiębiorcy informujący o obniżkach znajdujących się na stronie lub też rabatach.
-
Kolor pomarańczowy – kojarzony z radością, działaniem oraz entuzjazmem. Ta energiczna barwa zwraca na siebie uwagę, dlatego też bardzo często, szczególnie w sklepach internetowych, wykorzystywana jest również do oznaczania przycisków, których zadaniem jest zachęcenie do dokonania zakupu.
-
Kolor zielony – będący kolorem ekologii oraz natury. Zielone barwy wywołują uczucie spokoju i opanowania. Kojarzone są również ze zdrowiem oraz rozwojem, przez co wykorzystuje je wiele firm znajdujących się w nurcie eko. Strony internetowe, w których dominuje kolorystyka zielona kojarzą się więc z usługami przyjaznymi o najwyższej jakości.
-
Kolor fioletowy – jest to kolor zarezerwowany dla marek kojarzących się z wiedzą, elegancją, luksusem oraz szeroko rozumianym respektem. Bierze się to z faktu, iż fiolet wykorzystywany był w przeszłości na dworach królewskich. Zdobił on zasłony, insygnia królewskie oraz poszycia mebli, dlatego też posiadacze marek luksusowych powinni tworzyć strony w oparciu o ten właśnie kolor.
Chcąc cieszyć się nowoczesną stroną internetową, w odpowiedniej kolorystyce która będzie dopasowana do charakteru danej działalności, warto jest powierzyć jej stworzenie wykwalifikowanym specjalistom, takim, jak https://bazanowski.pl/. Tylko wtedy możemy otrzymać pewność, że witryna stanie się przyjazna użytkownikom, co w dobie niemałej konkurencji jest kwestią niezwykle istotną.